Monday, May 2, 2011

Programming Final

Calculator

 Public Class Form1
  
   Dim number1 As Decimal
  
   Dim number2 As Decimal
  
   Dim use As Integer
  
   Private Sub btn1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn1.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn1.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn2.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn2.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn3.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn3.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn4.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn4.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn5_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn5.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn5.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn6_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn6.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn6.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn7_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn7.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn7.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn8_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn8.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn8.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btn9_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn9.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btn9.Text
  
   End Sub
  
   Private Sub btnClear_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnClear.Click
  
     txtDisplay.Text = " "
  
   End Sub
  
   Private Sub btnAdd_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAdd.Click
  
     number1 = number1 + Val(txtDisplay.Text)
  
     use = 1
  
     txtDisplay.Clear()
  
   End Sub
  
   Private Sub btnSubtract_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSubtract.Click
  
     number1 = number1 + Val(txtDisplay.Text)
  
     use = 2
  
     txtDisplay.Clear()
  
   End Sub
  
   Private Sub btnMultiply_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnMultiply.Click
  
     number1 = number1 + Val(txtDisplay.Text)
  
     use = 3
  
     txtDisplay.Clear()
  
   End Sub
  
   Private Sub btnDivide_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnDivide.Click
  
     number1 = number1 + Val(txtDisplay.Text)
  
     use = 4
  
     txtDisplay.Clear()
  
   End Sub
  
   Private Sub btnEquals_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEquals.Click
  
     number2 = number2 + Val(txtDisplay.Text)
  
     If use = 1 Then
  
       txtDisplay.Text = number1 + number2
  
     ElseIf use = 2 Then
  
       txtDisplay.Text = number1 - number2
  
     ElseIf use = 3 Then
  
       txtDisplay.Text = number1 * number2
  
     ElseIf use = 4 Then
  
       txtDisplay.Text = number1 / number2
  
     End If
  
     number1 = 0
  
     number2 = 0
  
     use = 0
  
   End Sub
  
   Private Sub btnDeciamal_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnDeciamal.Click
  
     txtDisplay.Text = txtDisplay.Text & btnDeciamal.Text
  
   End Sub
  
 End Class
  

No comments:

Post a Comment