Wednesday, April 6, 2011

Practice #5

1. Adding Days of The Week
 Public Class Form1
  
   Dim week(0 To 6) As String
  
   Private Sub btnShow_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnShow.Click
  
     week(0) = "Monday"
  
     week(1) = "Tuesday"
  
     week(2) = "Wednesday"
  
     week(3) = "Thursday"
  
     week(4) = "Friday"
  
     week(5) = "Saturday"
  
     week(6) = "Sunday"
  
     For Each day As String In week
  
       MsgBox(day)
  
     Next
  
   End Sub
  
 End Class  

2. Adding Users
 Public Class Form1
  
   Dim Users As New Hashtable
  
   Private Sub btnAdd_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAdd.Click
  
     Users.Add("FirstName", txtFirstName.Text)
  
     Users.Add("LastName", txtLastName.Text)
  
     Users.Add("EMail", txtEMail.Text)
  
     txtEMail.Clear()
  
     txtFirstName.Clear()
  
     txtLastName.Clear()
  
   End Sub
  
   Private Sub btnFirstName_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnFirstName.Click
  
     MsgBox(Users.Item("FirstName"))
  
   End Sub
  
   Private Sub bntLastName_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bntLastName.Click
  
     MsgBox(Users.Item("LastName"))
  
   End Sub
  
   Private Sub btnEmail_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEmail.Click
  
     MsgBox(Users.Item("EMail"))
  
   End Sub
  
 End Class  

3. Printer Queue
 Public Class Form
  
   Dim joblist As New Queue
  
   Private Sub btnSend_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSend.Click
  
     Dim jobs As New Hashtable
  
     jobs.Add("Job Title", txtTitle.Text)
  
     jobs.Add("Page Quantity", NumericUpDown1.Value)
  
     joblist.Enqueue(jobs)
  
     For Each h As Hashtable In joblist
  
       lstJobs.Items.Add("(" & h.Item("Page Quantity") & ")" & h.Item("Job Title"))
  
     Next
  
     jobs.Clear()
  
     joblist.Clear()
  
     txtTitle.Clear()
  
     NumericUpDown1.Value = 1
  
   End Sub
  
   Private Sub btnClear_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnClear.Click
  
     lstJobs.Items.Clear()
  
   End Sub
  
 End Class
  

No comments:

Post a Comment